نمايندگي تعميرات لوازم خانگي الجي سينا نمايندگي تعميرات لوازم خانگي الجي سينا .

نمايندگي تعميرات لوازم خانگي الجي سينا

ويژگي هاي مك بوك اپل

معمولاً هر سال نسخه جديدي از سيستم عامل maغير مجاز مي باشد منتشر مي شود. هر كدام از اين نسخه ها داراي ويژگي هاي جديد و جذابي هستند. اما اين ويژگي‌هاي درخشان، ويژگي‌هاي قديمي را به حاشيه مي‌برند و به همين دليل، بسياري از ويژگي‌هاي مفيد maغير مجاز مي باشد ناديده گرفته مي‌شوند و كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند. در ادامه به 10 ويژگي مفيد كمتر شناخته شده سيستم عامل مك خواهيم پرداخت.

1. پوشه هاي هوشمند در Finder

پوشه‌هاي هوشمند در واقع يك پوشه معمولي نيستند، بلكه بيشتر شبيه برچسب‌ها (برچسب‌ها) در Gmail هستند كه حاوي فايل‌هاي خصوصي هستند. به طور خلاصه مي توان گفت كه شما مي توانيد معيارهاي خاصي را براي اين پوشه ها تعريف كنيد و فايل هاي مربوط به آن معيارها به صورت خودكار در اين پوشه هاي هوشمند قرار مي گيرند.

 

در برنامه Finder ابتدا File و سپس New Smart Folder را انتخاب كرده و در نهايت معيار جستجو را مشخص كنيد. با كليك بر روي نماد مثبت، مي توانيد معيارهاي بيشتري را تعيين كنيد. معيارهايي مانند نوع فايل يا آخرين تاريخ باز شدن فايل. در نهايت با كليك بر روي گزينه Save و تعيين محل اين پوشه هوشمند، كار به پايان مي رسد.

 

2. با استفاده از QuickTime از نمايشگرهاي Mac و iOS فيلم ضبط كنيد

معمولاً ضبط ويديو از روي نمايشگر گجت ها كار چندان ساده اي نيست، اما در سيستم عامل مك، تنها با استفاده از برنامه QuickTime مي توانيد چنين كاري را انجام دهيد. پس از باز شدن QuickTime بر روي File و سپس New Screen Recording كليك كنيد و در نهايت با كليك بر روي دكمه قرمز رنگ، مراحل ضبط ويديو از روي صفحه شروع مي شود.

قبل از انتشار iOS 11، ضبط ويديو از صفحه نمايش لمسي آيفون، آي پد يا آي پاد به آساني اكنون نبود. اما در هر صورت، اگر مي خواهيد اين ويديوها را مستقيماً در سيستم maغير مجاز مي باشد خود ذخيره كنيد، ابتدا بايد گجت iOS خود را از طريق كابل USB به رايانه maغير مجاز مي باشد خود متصل كنيد. در مرحله بعد مراحل ذكر شده در پاراگراف قبل را دنبال كنيد و سپس روي فلش رو به پايين كنار دكمه Record كليك كنيد. در نهايت با انتخاب گجت iOS از قسمت Camera and Microphone مي توانيد مراحل ضبط را شروع كنيد.

 

3. قابليت Hot Corners را فعال كنيد

با كليك بر روي منوي Apple و سپس باز كردن گزينه System Preferences به قسمت Desktop & Screen Saver رفته و در نهايت تب Screen Saver را باز كنيد. در گوشه سمت راست پايين اين بخش، دكمه Hot Corners را مي بينيد. ويژگي Hot Corners به ​​شما اجازه مي دهد تا با حركت دادن نشانگر ماوس به چهار گوشه صفحه، عملكردهاي مختلفي را انجام دهيد.

از جمله اين عملكردها مي توان به باز كردن لانچ پد و مركز اطلاع رساني، راه اندازي يا توقف محافظ صفحه، بازگشت به حالت دسكتاپ و موارد ديگر اشاره كرد. پس از انجام اين تنظيمات، با حركت دادن نشانگر ماوس به گوشه‌هاي صفحه، مشاهده خواهيد كرد كه اين عملكردها فعال مي‌شوند.

 

4. آهنگ ها و فيلم ها را از هر گوشه اي از خانه پخش كنيد

iTunes از ابزارهاي اشتراك گذاري كارآمد استفاده مي كند. براي فعال سازي آنها در منوي اصلي iTunes بر روي Preferences كليك كرده و در نهايت در قسمت Sharing گزينه sharing را فعال كنيد. با انجام اين كار، ساير رايانه هاي مك موجود در شبكه به محتواي iTunes شما در كتابخانه هاي مشترك خود دسترسي خواهند داشت.

ويژگي Home Sharing با ويژگي ذكر شده در پاراگراف قبلي متفاوت است. براي فعال كردن آن كافيست منوي File و سپس Home Sharing را انتخاب كنيد. با اين كار علاوه بر پخش محتوا، مي توانيد آيتم هاي مختلفي را از شبكه داخلي دانلود كنيد. اين ويژگي علاوه بر آيتونز براي سيستم هاي مك، با گجت هاي iOS و Apple TV نيز سازگار است. البته براي بهره مندي از اين قابليت بايد از همان اپل آيدي در گجت هاي مورد نظر استفاده كنيد.

 

5. اجراي ويندوز با بوت كمپ

Boot Camp نام برنامه اي است كه به صورت پيش فرض در كامپيوترهاي مك وجود دارد و با استفاده از آن كاربران مي توانند از سيستم عامل ويندوز در كنار سيستم عامل مك استفاده كنند. استفاده از اين نرم افزار چندان سخت نيست و در صورت نياز مي توانيد از «Boot Camp Assistant» استفاده كنيد. براي يافتن اين دستيار، كافي است نام آن را در Spotlight (با فشار دادن Cmd و Space) جستجو كنيد. اين دستيار شما را با مراحل نصب ويندوز آشنا مي كند و بخشي از هارد ديسك را براي اجراي اين سيستم عامل آماده مي كند.

6. كارهاي تكراري را خودكار كنيد

Automator يكي از مفيدترين ابزارهاي maغير مجاز مي باشد است. اما از آنجايي كه استفاده از اين ابزار دشوار به نظر مي رسد، بسياري از كاربران تمايلي به استفاده از آن نشان نمي دهند. با وجود اين حرف ها استفاده از اين ابزار اصلا سخت نيست. شما مي توانيد اين ابزار را از طريق Spotlight پيدا كرده و اجرا كنيد.

در اينجا قرار نيست راهنماي كاملي در مورد نحوه استفاده از اين ابزار ارائه كنيم، اما به طور كلي مي‌توانيد كارهاي تكراري مانند تبديل فايل‌ها، تغيير نام عكس‌ها، باز كردن چندين صفحه وب، تركيب فايل‌هاي PDF، فرآيند پشتيبان‌گيري و بسياري از كارهاي ديگر را انجام دهيد. . ابزارها را اختصاص دهيد.

 

7. يك دسكتاپ مجازي ايجاد كنيد

دسكتاپ مجازي فضاي بيشتري را براي برنامه ها و ويندوز به شما مي دهد. براي ايجاد اين دسكتاپ ها مي توانيد به Mission Control برويد (با فشار دادن F3 يا Ctrl و Up). پس از باز كردن Mission Control، مي توانيد نماد دسكتاپ فعلي را در بالاي صفحه مشاهده كنيد. براي ايجاد يك دسكتاپ مجازي جديد، روي نماد مثبت در سمت راست بالاي صفحه كليك كنيد. در نهايت پنجره هاي مورد نظر را به اين دسكتاپ بكشيد و رها كنيد. داك و نوار منو در تمام اين دسكتاپ ها يكسان باقي مي مانند. با فشردن كليدهاي Ctrl و چپ و راست مي توانيد بين اين دسكتاپ ها حركت كنيد.

 

8. انتقال فايل ها با استفاده از AirDrop

AirDrop يك راه آسان و موثر براي به اشتراك گذاري فايل ها است. اگرچه عملكرد اين ويژگي هميشه عالي نيست، اما يكي از بهترين راه‌ها براي انتقال فايل بين گجت‌هاي اپل به حساب مي‌آيد. اين ويژگي در سال 2010 معرفي شد و اكنون به بخشي جدايي ناپذير از maغير مجاز مي باشد و iOS تبديل شده است.

براي استفاده از اين قابليت در سيستم عامل مك گزينه هاي مربوط به اشتراك گذاري را در برنامه مورد نظر خود بيابيد و يا در محيط Finder ابتدا كليد Ctrl را نگه داريد و سپس روي فايلي كه مي خواهيد به اشتراك بگذاريد كليك كنيد. در نهايت روي Share و سپس AirDrop ضربه بزنيد. اكنون، در يكي ديگر از ابزارهاي maغير مجاز مي باشد، نگاهي به بخش AirDrop در Finder بيندازيد. در گجت‌هاي iOS، اگر عملكرد AirDrop فعال باشد، مي‌توانيد فايل را در برنامه‌هاي مربوطه مشاهده كنيد.

 

9. اسناد را در برنامه Preview امضا كنيد

در برنامه Preview ابتدا منوي Tools را باز كرده و سپس روي Annotate و سپس Signature كليك كنيد تا امضاي ديجيتال ايجاد شود و در نهايت روي Manage Signatures كليك كنيد. در Preview مي توانيد اين امضاها را به انواع اسناد از جمله فايل هاي PDF اضافه كنيد.

براي ايجاد يك امضا، ابتدا مي توانيد آن را روي كاغذ بكشيد و سپس كاغذ را در مقابل وب كم نگه داريد يا امضاي خود را مستقيماً از طريق ترك پد بكشيد. براي افزودن امضا به اسناد، به منوي امضا مراجعه كنيد و فايل امضاي خود را از آنجا انتخاب كنيد.

 

10. كلمات را در حين تايپ كامل كنيد

سيستم عامل مك داراي كليدهاي ميانبر زيادي است كه باعث صرفه جويي در زمان مي شود. يكي از اين ميانبرهاي جذاب مربوط به تكميل خودكار كلمات هنگام تايپ است كه در اكثر برنامه ها قابل استفاده است. براي استفاده از اين قابليت كافيست در حين تايپ كليدهاي Option و Escape را همزمان فشار دهيد.

با اين كار كلمات پيشنهادي نمايش داده مي شود. اگر مثلاً در املاي كلمه اي شك داريد، مي توانيد از اين قابليت استفاده كنيد. البته در مرورگرهاي وب و ساير برنامه هايي كه از قابليت تكميل خودكار كلمات استفاده مي كنند، اين قابليت جوابگو نيست. اما مي توانيد از آن در برنامه هايي مانند Mail، Notes، Pages و بسياري از برنامه هاي ديگر استفاده كنيد.

ما در اين مطلب از مجموعه مطالب تعمير لپ تاپ اپل سعي كرديم تا ويژگي هاي بارز مك او اس را خدمت شما بيان كنيم اميدواريم از مطالعه اين مقاله لذت برده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۷:۰۰ توسط:سينا موضوع: نظرات (0)

ماوس مناسب براي مك بوك چيست؟

اگر با مك بوك خود زياد سفر مي‌كنيد، ممكن است بخواهيد به جاي ترك پد مك بوك خود از ماوس استفاده كنيد. در گذشته، يافتن بهترين ماوس براي مك دشوار بود، اما تقريباً هر ماوسي كه اكنون مي‌توانيد پيدا كنيد، حداقل تا حدي با دستگاه‌هاي اپل كار مي‌كند.

استفاده از ماوس به جاي ترك پد مك بوك دو مزيت دارد:

اول: مي‌تواند از فشار مچ دست جلوگيري كند.

دوم: براي كار‌هايي كه نياز به دقت بيشتري دارند، مانند تنظيم مكان نما در نرم‌افزار‌هاي ويرايش عكس يا بازي، بسيار مناسب‌تر است.

از آنجايي كه مك بوك‌هاي جديد فقط يك پورت USB-C دارند، اگر مك بوك اير يا مك بوك پرو داريد، به ماوس با اتصال بلوتوث نياز داريد. نكته مثبت اين است كه مي‌توانيد موس خود را به صورت بي سيم با مك بوك خود بدون نگراني در مورد دانگل يا گيرنده USB جفت كنيد. در اين ليست، ما بر روي گزينه‌هايي تمركز كرده‌ايم كه از بلوتوث پشتيباني مي‌كنند. و در صورت هر گونه خرابي ميتوانيد بر روي مركز تعمير لپ تاپ اپل حساب باز كنيد.

1. بهترين ماوس براي مك بوك

ماوس بي سيم اپل 2 (يا ماوس جادويي 3)

اپل به خاطر ساخت دستگاه‌هايي كه به خوبي با هم كار مي‌كنند (به عنوان بخشي از اكوسيستم اپل) شناخته شده است و شايد تعجب‌آور نباشد كه ما Apple Magic Mouse 2 را به عنوان بهترين ماوس براي كاربران مك معرفي كرده‌ايم.

طراحي نمادين و مينيمال Magic Mouse 2 آن را بسيار قابل حمل مي‌كند و به راحتي در كيف لپ تاپ يا حتي در جيب شما قرار مي‌گيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۳:۴۷ توسط:سينا موضوع: نظرات (0)